For å administrere forsikringer
Vi behandler personopplysningen dine for å kunne tilby, signere og administrere forsikringsavtaler, samt for å håndtere krav og kompensere deg når dyret ditt blir skadet eller sykt. Klikk på hver enkelt behandling nedenfor for å lese mer om dem.
Administrere dyreforsikringer
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personopplysninger for å beregne premier, vurdere risikoer, opprette tilbud og tegne avtaler samt administrere dyreforsikringsavtalene fortløpende.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Før du velger forsikring, kan vi tilby deg forsikringsrådgivning.
Når du ber om et tilbud eller tegner en avtale med oss, registrerer vi deg i vårt forsikringssystem for å vite hvem du er og for å kunne kontakte deg i forbindelse med vårt kontraktsforhold og tilordne deg et unikt kundenummer. Vi registrerer personnummer, navn, forretningsadresse og andre kontaktopplysninger, for eksempel telefonnummer og e-postadresse.
Vi får og oppdaterer regelmessig navn, forretningsadresse og andre opplysninger om beskyttede personopplysninger fra Folkeregistret via en informasjonsleverandør.
Når du ber om et tilbud eller ønsker å ta ut forsikring, behandler vi opplysninger om hva som skal forsikres, og personen som sendte inn søknaden, helseerklæringen for dyrene og andre dokumenter som sendes i forbindelse med søknaden. Opplysningene er nødvendige for risikovurdering, fastsette riktig premie og avgjøre om det trengs noen særlige vilkår i forsikringen, for eksempel hvis det allerede er en sykdom eller nedsatt funksjonsevne.
Hvis du vil forsikre dyret eller dyrene, behandler vi opplysninger om dyret, for eksempel fødselsdato, navn, rase, kjønn, dyreart, registreringsnummer, ID-nummer, registreringssertifikat for stamtavle og dyrets bruksområde til avl, selskap eller konkurranse. Hvis du angir at dyret eller dyrene har vært behandlet for skade eller sykdom tidligere, kan vi innhente opplysninger, for eksempel journaler fra klinikker/veterinærer hvor behandlingen fant sted.
I noen tilfeller vil en veterinær måtte undersøke dyret/dyrene, slik at vi kan få flere opplysninger og kunne gi deg et tilbud.
For å bestemme premien du skal betale, sammenligner vi opplysningene med statistikk over hvor sannsynlig og kostbart (risikabelt) et krav er.
Du kan få rabatt på premien for noen av våre dyreforsikringer hvis du er medlem av en organisasjon, for eksempel en kennelklubb, som vi har avtale med. Følgelig behandler vi opplysninger om medlemskap i en organisasjon når vi beregner premien. For rabatten knyttet til medlemskap i organisasjoner samler vi inn opplysninger om medlemskap fra organisasjonene vi har avtaler med.
Vi utarbeider deretter et tilbud eller en forsikringsavtale som – i tillegg til opplysningene nevnt ovenfor – inneholder opplysninger som kundenummer, polisenummer, forsikringstype, forsikringsperiode, berettigede fradrag, forsikringssum, alle rabatter og årspremie.
Før vi inngår en avtale med deg og fortløpende under avtaleperioden, kontrollerer vi – via en informasjonsleverandør – at du ikke står på noen av de internasjonale sanksjonslistene som vi plikter å bruke. Vi kan ikke inngå en kontrakt med deg hvis du står på en slik liste.
Vi behandler opplysninger om fakturaer og betalinger fortløpende i avtaleperioden. Hvis du velger å betale med en automatisk betalingsløsning, behandler vi også bankkontonummer.
Hvis dyrene har skade/sykdom, behandler vi opplysningene for å behandle krav.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Behandlingen av personopplysningene dine er nødvendig for at vi skal kunne inngå og oppfylle vår avtale med deg samt for å kunne treffe tiltak du har bedt om før vi inngår en slik avtale.
Behandlingen av personopplysningene for å kunne tilby deg en rabatt hvis du er medlem av en organisasjon som vi har en avtale med, er basert på en såkalt berettiget interesse.
Det er nødvendig å screene deg mot internasjonale sanksjonslister for å overholde våre rettslige forpliktelser i henhold til lov om gjennomføring av internasjonale sanksjoner (sanksjonsloven).
For å kunne vurdere risiko og beregne premien må vi først beregne sannsynligheten for at dyrene vil få en skade og anslå omtrentlig forsikringskostnad for en slik skade. Denne behandlingen omfatter profilering.
Når du undertegner en avtale via ett av nettstedene våre, kan premien bestemmes gjennom automatiserte avgjørelser basert på opplysninger vi har samlet inn om deg og hva du vil forsikre. Beslutningen er nødvendig for inngåelse av avtalen. Hvis du mottar en slik beslutning, har du mulighet til å kontakte det behandlingsansvarlige selskapet for å gi uttrykk for din mening eller bestride avgjørelsen.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer opplysningene vi behandler for å forberede et tilbud, i tre måneder etter at tilbudet er utløpt, med mindre det fører til en avtale.
Når vi inngår en avtale, behandler vi opplysningene så lenge avtaleforholdet foreligger og deretter i minst ti år, idet vi tar hensyn til gjeldende regler om foreldelse.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Forsikringsselskapet Agria er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler i denne forbindelse få tilgang til opplysningene som behandles i systemene for Agria.
Når vi sender deg dokumenter via post, bruker vi en databehandler for utskrift og distribusjon. Databehandleren kan deretter få tilgang til opplysningene i dokumentene.
For å kunne overføre elektroniske meldinger og andre digitale elementer til deg bruker vi en databehandler som databehandlerens digitale postboks.
Vi bruker databehandlere til å samle inn, skanne og lagre fysiske dokumenter, for eksempel inspeksjonsprotokoller, journaler og papirskjemaer, for eksempel fullmakt til direkte debitering. Databehandleren kan deretter få tilgang til opplysningene som vises i dokumentene
Andre forsikringsdistributører kan selge våre forsikringspoliser. Vi utleverer deretter opplysninger som er nødvendige for å gi et tilbud, undertegne og administrere avtalene til distributøren.
Vi utleverer navn og personnummer (hvis du har gitt oss nummeret) til en informasjonsleverandør for å kontrollere mot internasjonale sanksjonslister.
Vi utleverer navn og personnummer (hvis du har gitt oss nummeret) til leverandøren av offisielle opplysninger, slik at vi kan samle inn opplysninger fra Folkeregisteret.
Vi kan utlevere dyrehelseopplysninger til veterinærrådgivere for medisinsk risikovurdering.
Dessuten utleveres opplysninger om forsikringen du innehar, til personer i samme husholdning, slik at de kan sikre sine interesser som medforsikret.
Kravsbehandling - skadebehandling
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personopplysninger, herunder opplysninger om dyret eller dyrene, for å behandle krav om erstatning ved skade/sykdom på dyret, vurdere skaden/sykdommen på dyret, kontrollere at kravet er berettiget, betale kompensasjon og bruke vår rett til regress og kravskompensasjon fra den ansvarlige parten.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
For å vite hvem du er, administrere kravene og kunne kontakte deg behandler vi navn og personnummer samt kontaktopplysninger som adresse, telefonnummer og e-postadresse.
For å vurdere retten til kompensasjon forbereder vi et krav med et skadenummer. Vi samler inn generiske forsikringsoppplysninger, for eksempel hvilken forsikring kravene henviser til, og hvem som er poliseholder, polisenummer, skadelidt og mulig årsak til skade/sykdom samt opplysninger om skaden/sykdommen, for eksempel tidspunkt, beskrivelse av skade-/sykdomsforløpet, skadens/sykdommens kravstype samt dokumentasjon på skaden/sykdommen, for eksempel bilde- og videomateriale, besøksspesifikasjon fra en veterinær (diagnose og veterinærens opplysninger), fakturaer, journaler som inkluderer opplysninger, for eksempel granskningsresultater/diagnose/behandlingsplan, politirapport og veterinærattest sammen med andre opplysninger som du legger frem i kravet. Vi kan også innhente journaler direkte fra veterinærklinikken.
Hvis dyret/dyrene, for eksempel en hund, katt eller hest, er blitt skadet eller er sykt, må du gi opplysninger om dyret/dyrene, for eksempel type dyr, fødselsdato, kjønn, navn, brikkenummer, ID-nummer, registreringsnummer og rase.
Vi kontrollerer opplysningene mot offentlige kilder, for eksempel Norske Rasekattklubbers Riksforbund (NRR) og Norsk Kennel Klubb (NKK).
Våre veterinærer foretar sine egne veterinærvurderinger basert på dokumentene vi mottar i forbindelse med kravet. I noen tilfeller kan vi hente inn eksterne veterinærer for uavhengig medisinsk vurdering. De kan inspisere det eller de skadde dyrene, slik at vi kan treffe en beslutning om retten til kompensasjon og hvilken form for kompensasjon som er mest egnet.
Vi kan også behandle andre opplysninger om forsikringsforpliktelsen hos oss, for eksempel andre forsikringer, behandling og skadehistorikk.
Ved oppgjør av krav hvor en tredjepart / annen part er involvert, eller hvis forsikringssaken oppsto som følge av en straffbar handling, må vi kanskje samle inn opplysninger fra granskningsrapporter fra norske politimyndigheter eller dommer som vi innhenter fra norske politimyndigheter direkte for å kunne foreta en vurdering av kravet om kompensasjon.
Ved en skade/sykdom utenlands som krever lokal behandling og/eller medisinsk transport hjem, samler vi inn opplysninger om deg og skaden/sykdommen til dyret eller dyrene fra deg.
Hvis vi har mistanke om misligheter i en kravsoppgjørssak, vil vi forberede en granskningssak for å granske forsikringsvindel.
Når vi utbetaler erstatning, behandler vi opplysninger om bankkontonummer, godtgjørelsesbeløp og mottakerbank.
Vi kan også behandle opplysninger om deg og skaden/sykdommen til dyret/dyrene for å kunne bruke vår rett til regress og kravskompensasjon fra den ansvarlige parten eller i forbindelse med nemnds- og domstolsbehandling.
Når det gjelder direkteoppgjør ved en veterinærklinikk som Agria har en avtale for direkteoppgjør med, beregner vi et kompensasjonsbeløp og betaler ut beløpet som dekkes av forsikringen direkte til veterinærklinikken som kontaktet oss. For å utføre beregning og betaling av kompensasjon via direkteoppgjør behandler vi opplysninger om deg og dyret som vi har mottatt fra veterinærklinikken. Vi behandler deretter opplysninger som personnummer eller polisenummer, navn og kontaktopplysninger samt opplysninger om dyret ifølge kvitteringen og journalene.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Hvis du er poliseinnehaver for den aktuelle forsikringen, er behandlingen av personopplysningene dine nødvendig for at vi skal kunne oppfylle vår avtale med deg.
Hvis du er skadelidt – men ikke poliseinnehaver for den aktuelle forsikringen – er behandlingen nødvendig for å oppfylle den rettslige forpliktelsen i samsvar med avtalen og lov om forsikringsavtaler (forsikringsavtaleloven).
Vi baserer behandlingen av personopplysningene for å kunne utøve vår rett til regress på en såkalt berettiget interesse. Denne behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne kreve kompensasjon fra den ansvarlige parten.
Behandlingen av alle opplysninger om dyrets helse og brudd på loven er nødvendig for å fastsette, utøve og forsvare rettslige forpliktelser. Vi behandler personnummer (hvis du har gitt oss nummeret) for å kunne identifisere de involverte personene.
Ved innsendelse av skademeldingsskjema/sende inn skade via kontaktskjema på nettsiden vår, kan vi i noen tilfeller benytte oss av digitale skadeoppgjør til å vurdere enklere forsikringssaker, for eksempel en bittskade eller diagnoser som lammelser, kløe, kolikk, sår og øreinfeksjon. Det digitale skadeoppgjøret er basert på opplysningene i skademeldingen din, ditt kundeengasjement hos oss, antall tidligere rapporterte krav og kompensasjon som er krevd og deretter vurdert i samsvar med forsikringsvilkårene. Opplysningene er nødvendig for å oppfylle avtalen. Hvis du mottar et slikt skadeoppgjør, kan du kontakte Agria for å gi uttrykk for din mening eller klage på avgjørelsen.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
I forbindelse med aktuelle regler for begrensning og rett til regress lagrer vi opplysninger som kan tilskrives registrerte krav og opplysninger i kravsmappen, i ti år etter at saken er avsluttet. I noen tilfeller kan det være rett til kompensasjon også etter ti år. I disse tilfellene lagrer vi opplysningene så lenge denne rettigheten finnes.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Försäkringsaktiebolaget Agria er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler derfor få tilgang til opplysningene som behandles i Agrias systemer.
Vi engasjerer en databehandler til å samle inn, skanne og lagre fysiske dokumenter, for eksempel journaler og veterinærattester. Databehandleren kan deretter få tilgang til opplysningene som vises i dokumentene.
Hvis en inspeksjon av dyret/dyrene er nødvendig, kan vi utlevere dine kontaktopplysninger og opplysninger om sykdommen/skaden til en veterinær som vi samarbeider med, slik at du kan kontaktes for å avtale et møte for inspeksjon og vurdering av skaden, eller vurdering av behovet for veterinærbehandling.
Vi kan også bruke en veterinærdatabehandler til å gjennomføre en uavhengig vurdering av dyrets sykdom/skade. I så fall kan de få tilgang til dokumentasjonen om dyret/dyrenes helse som vi har samlet inn fra deg og veterinærklinikker.
Når det gjelder direkte oppgjør med en veterinærklinikk, utleverer vi det beregnede godtgjørelsesbeløpet, navn og kontaktopplysninger, personnummer (hvis du har gitt oss nummeret) eller polisenummer, kravsnummer og navn på dyret som kravet er knyttet til, til veterinærklinikker vi samarbeider med.
For å kunne utbetale deg kompensasjon utleverer vi opplysninger som dato, kompensasjonsbeløp, kontonummer og lignende til banker, betalingstjenesteleverandører og andre aktører som gjennomfører betalinger.
I forbindelse med tvister og andre saker kan personopplysninger utleveres til domstoler, nemnder og motparter.
Dessuten kan det være situasjoner hvor en annen part enn deg som poliseinnehaver, for eksempel en ektefelle/samboer, oppgir dine forsikringsopplysninger til en veterinærklinikk eller rapporterer et krav til oss hvis dyret/dyrene er skadet/syke. Hvis denne personen kontakter oss for å få flere opplysninger om forsikringen og/eller forsikringsbeslutningen, kan vi gi flere opplysninger, men i så fall med fullmakt.
For å forhindre svindel og hvitvasking av penger
Vi behandler personopplysningene dine for å forhindre hvitvasking av penger og finansiering av terrorisme. Vi behandler også personopplysningene dine for å forebygge og etterforske forsikringssvindel. Klikk på hver enkelt behandling nedenfor for å lese mer om dem.
Granskning av forsikringssvindel
Formålsbeskrivelse
For å beskytte våre interesser, andre forsikringsselskapers interesser og forsikringsbransjens interesser behandler vi personopplysninger for å granske skadeoppgjørsaker hvor vi har mistanke om misligheter, forsikringssvindelsaker, for å avgjøre om vi må betale erstatning, om vi bør gjøre gjeldende vår rett til regress og erstatningskrav overfor den ansvarlige parten eller iverksette andre tiltak.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Hvis vi har mistanke om misligheter i en skadeoppgjørsak, vil vi forberede en granskningssak for å klarlegge forsikringssaken. Vi behandler opplysningene som allerede er samlet inn for skadesaken og gjennomfører deretter en dybdegranskning for å fjerne mistankene eller få dem bekreftet.
Opplysningene som behandles i dybdegranskningen, avhenger av omstendighetene som må klarlegges. Vi kan utføre inspeksjoner av rapportert skade og innhente vitnemål for bedre å forstå et skadeforløp og årsakene til det. Vi kan samle inn opplysninger fra andre forsikringsselskaper, nødtjenestene, politiet, offentlige arkiver og tidligere dommer (via en informasjonsleverandør) hvis det er relevant for granskningen.
Vi kan rapportere mistenkte straffbare handlinger til politiet og andre berørte forsikringsselskaper.
Vi kan også behandle opplysninger om deg, dyrene, avl og skadekravet for å kunne gjøre gjeldende vår rett til regress og erstatningskrav overfor den ansvarlige parten eller i forbindelse med nemnds- og domstolsbehandling.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Behandlingen av personopplysninger om deg som poliseinnehaver for å undersøke mistanker om misligheter og avgjøre om vi må betale kompensasjon, er nødvendig for at vi skal kunne oppfylle våre avtaler med deg.
Ellers baserer vi vår behandling av personopplysninger på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for å kunne granske mistanker om misligheter og avgjøre om vi må betale erstatning, om vi bør gjøre gjeldende vår rett til regress og erstatningskrav overfor den ansvarlige parten eller iverksette andre tiltak, slik at vi kan beskytte våre interesser og andre forsikringsselskapers og forsikringskollektivets interesser.
Behandlingen av opplysninger om dyrets helse og eventuelle straffbare handlinger er nødvendig for å fastsette, utøve og forsvare rettslige forpliktelser. Vi behandler ditt personnummer for å kunne identifisere personene som er involvert
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vår granskning er en del av kravet, og opplysningene slettes i samsvar med prosessen for skadebehandling.
Opplysninger som er en del av granskningen, men som ikke er nødvendige for å håndtere kravet som allerede er sendt eller potensielle fremtidige erstatningskrav, eller for å begrunne en mulig beslutning om avvisning, lagres i opptil seks måneder etter at granskningen er fullført.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Vi utleverer navnene på de berørte personene til myndigheter, eller kommersielle informasjonsleverandører, for å innhente offentlige opplysninger fra for eksempel norske politimyndigheter og domstoler.
Hvis det er mistanke om at flere forsikringsselskaper kan være eller har vært ofre for straffbare handlinger, kan vi dele opplysninger mellom våre respektive granskningsenheter for å hindre straffbare handlinger og for å ta beslutninger i pågående saker.
Hvis det er mistanke om en straffbar handling, kan vi rapportere dette til politiet og deretter utlevere opplysninger om de involverte personene, hva mistanken gjelder, og hvilke bevis vi har samlet inn.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler i denne forbindelse få tilgang til opplysningene som behandles i systemene for Agria.
I forbindelse med tvister og andre saker kan personopplysninger utleveres til domstoler, nemnder og motparter.
Forebygging av hvitevasking
Formålsbeskrivelse
Før du blir kunde hos oss, og hele tiden mens du er kunde, plikter vi å behandle opplysninger om deg, slik at vi ved hjelp av god kundekontroll kan forebygge og vurdere risikoen for at vi blir brukt til hvitvasking og terrorfinansiering, og forfølge straffbare handlinger.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Når du vil tegne en avtale om forsikringstjenester med oss, må du svare på såkalte kunnskap om kunden-spørsmål om ditt ansettelsesforhold, økonomiske omstendigheter, statsborgerskap og eventuelt bosted i et annet land. Vi kontrollerer også om du eller en nær slektning er en person i en såkalt politisk eksponert stilling, eller om du arbeider for en slik person, via en informasjonstjeneste. Via informasjonstjenesten kontrollerer vi også mot EU- og FN-sanksjonslister for å undersøke at du ikke står på dem, fordi vi i så fall ikke har lov til å inngå avtale med deg.
Hvis du vil tegne en avtale som enkeltpersonforetak, vil vi også stille spørsmål om virksomheten, for eksempel forretningsområde, økonomiske opplysninger og bankforpliktelser.
Vi trenger også å vite hvorfor du bruker våre produkter og tjenester.
Når vi har inngått en avtale med deg, sikrer vi at opplysningene du har gitt, oppdateres med jevne mellomrom. Vi plasserer deg i en risikoklasse i samsvar med hvitvaskings- og terrorfinansieringsbestemmelsene basert på produktet eller produktene du kjøper.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Behandling av dine opplysninger for dette formålet er nødvendig for å oppfylle våre rettslige forpliktelser i samsvar med lov (LOV-2018-06-01-23) om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (hvitvaskingsloven) og lov om gjennomføring av internasjonale sanksjoner (sanksjonsloven).
Behandling for å vurdere risikoklassen, herunder profilering.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Som regel lagrer vi opplysningene i fem år etter at kunderelasjonen er avsluttet. For øvrig lagrer vi dem fra det tidspunktet de ble innhentet. Hvis det er nødvendig for å forebygge, påvise eller etterforske hvitvasking eller terrorfinansiering, lagrer vi opplysningene i opptil ti år.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
For å kontrollere opplysningene frigir vi navn og personnummer (hvis du har gitt oss nummeret) til en informasjonsleverandør som kontrollerer mot lister over sanksjonerte og politisk eksponerte personer.
Vi bruker også en databehandler som tilbyr systemstøtte for å samle inn og lagre svar på kundekunnskapsspørsmål, herunder risikoklassifisering.
Vi kan utlevere opplysninger til politiet hvis det er mistanke om en straffbar handling.
For personlig og digital service
Vi behandler personopplysningene dine for å kunne gi forsikringsrådgivning, hjelpe deg med sakene dine og håndtere eventuelle klager fra deg, men også for å gi deg personlig og digital service. Klikk på hver enkelt behandling nedenfor for å lese mer om dem.
Behandle dine kundeservicesaker
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personopplysninger for å håndtere dine saker hos oss.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Når du kontakter oss med en sak via telefon, chat eller e-post, behandler vi personnummer, navn, kundenummer, kontaktopplysninger, opplysninger om klokkeslett og dato og hvilken ansatt som behandlet saken. Vi oppretter en sak i forsikringssystemet hvor vi tar notater og kategoriserer saken.
Vi registrerer alle innkommende telefonsamtaler for kvalitets- og opplæringsformål, dersom det foreligger samtykke til opptak. (Ta opp møter for å forbedre og måle kundetilfredshet), og hvis vi oppfatter at det foreligger en trussel mot våre ansatte, slik at vi kan undersøke nærmere.
Hvis kontakten er via chat eller e-post, lagres alle samtaler i saken.
Avhengig av sakens art behandler vi opplysninger om forsikringsavtalen, for eksempel forsikringsproduktet som saken gjelder, polisenummer, endring av forsikring, verdsetting av livsverdien på dyret eller dyrene, livsattester, veterinærattester, journaler, kontonumre for søknader om direkte debitering og lignende.
Hvis saken krever at vi først tilbyr deg forsikringsrådgivning i henhold til loven, vil vi behandle opplysningene for dette formålet
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer vår behandling av personopplysninger for å styre saker på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig, slik at vi kan gi deg personlig service når du har spørsmål eller problemer i forbindelse med forsikringstjenester hos oss.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer opplysningene i forbindelse med en sak i opptil tre år etter at saken er avsluttet, forutsatt at du fortsatt er kunde hos oss.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler i denne forbindelse få tilgang til opplysningene som behandles i systemene for Agria.
Behandle klagene dine
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personopplysninger for å kunne administrere dine klager mot oss, sammenstille dokumentasjon for forbedringer og rapportere statistikk til myndighetene.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Hvis du fremsetter en klage mot Agria Dyreforsikring, enten direkte til oss eller som privatperson via Finansklagenemda (FinKN) eller en annen myndighet, behandler vi navn, kontaktopplysninger, opplysningene du har gitt i klagen, hva klagen gjelder, når klagen ble fremsatt, og hvilke tjenester den gjelder. Vi oppretter en klagesak i vårt saksbehandlingssystem hvor vi tar notater og kategoriserer saken. Vi behandler også opplysninger om vårt svar til deg og resultatet av klagen.
Opplysninger om alle klager sammenstilles deretter i statistikk som vi bruker for å analysere og forbedre våre produkter og tjenester, og fordi vi er lovpålagt å rapportere dette til Finanstilsynet.
Vi kan også behandle opplysninger om deg og klagen din i forbindelse med nemnds- og domstolsbehandling.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Behandlingen av opplysninger for å håndtere dine klager er nødvendig for å oppfylle våre rettslige forpliktelser etter lov om forsikringsavtaler (forsikringsavtaleloven).
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer opplysningene som vi behandler i forbindelse med en klagesak, i tre år fra datoen saken ble avsluttet.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Vi bruker en databehandler som tilbyr systemstøtte for behandling av kundeklager. Databehandleren kan deretter få tilgang til opplysningene som er behandlet i disse sakene.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler i denne forbindelse få tilgang til opplysningene som behandles i systemene for Agria.
Vi utleverer opplysninger om deg til FinKN eller en andre myndighet i det omfang som er nødvendig for å behandle saken. Vi kan også utlevere opplysninger til en domstol/nemnd i forbindelse med nemnds- og domstolsbehandling.
Forsikringsrådgivning
Formålsbeskrivelse
Vi behandler personopplysningene dine for å kunne gi deg råd om forsikringsprodukter og for å kunne dokumentere dette rådet.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Når du ber om et tilbud eller ønsker å tegne en forsikringsavtale med oss, ber vi deg om opplysninger som navn, personnummer, kontaktopplysninger og om du er et enkeltpersonforetak for å kunne gi råd om hvilke produkter som best passer dine behov, og for å kunne dokumentere dette rådet. Vi spør også om nåværende forsikringssituasjon og behandler relevante opplysninger fra eksisterende forsikringsavtaler hos oss.
Når vi gir råd om dyreforsikring, innhenter vi også opplysninger om dyret eller dyrene, for eksempel fødselsdato, type dyr, kjønn, rase og om det er kjæledyr eller husdyr og/eller skal brukes til avl.
Etter rådgivningsmøtet dokumenterer vi rådet vårt om produktene vi anbefaler basert på de opplysningene vi har mottatt fra deg.
I forbindelse med dette registrerer vi personnummer (hvis du har oppgitt nummeret), navn, forretningsadresse og andre kontaktopplysninger, for eksempel telefonnummer og e-postadresse, i vårt forsikringssystem.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Behandling av dine opplysninger for å kunne gi råd om forsikringstjenester er nødvendig for å overholde våre rettslige forpliktelser etter lov om forsikringsavtaler (forsikringsavtaleloven).
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Hvis vi inngår en avtale, lagrer vi opplysningene i elleve år fra datoen forsikringen ble avsluttet. Hvis et tilbud ikke fører til en avtale, lagrer vi opplysningene i tre måneder fra tidspunktet tilbudet ikke er gyldig lenger.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Andre forsikringsdistributører kan selge våre forsikringspoliser og tilby råd. Vi vil da utlevere de opplysningene som kreves for rådgivningsprosessen.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler i denne forbindelse få tilgang til opplysningene som behandles i systemene for Agria.
For å markedsføre våre produkter og tjenester
Vi behandler personopplysningene dine for å kunne markedsføre produktene og tjenestene våre til deg i ulike kanaler, men også for å invitere deg til kundearrangementer og spørre deg hva du synes om oss, våre produkter og tjenester, samt for å følge opp effekten av markedsførings- og salgsaktivitetene våre. Klikk på hver enkelt behandling nedenfor for å lese mer om dem.
Administrere vårt markedsføringsregister
Formålsbeskrivelse
Vi behandler personopplysninger om deg i vårt markedsføringsregister for å velge målgrupper for forskjellige markedsføringsaktiviteter, sende invitasjoner til arrangementer og kundeundersøkelser og administrere dine kommunikasjonsvalg.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Vi behandler personnummer, navn og kontaktopplysninger, for eksempel adresse, telefonnummer og e-postadresse samt demografisk og geografiske opplysninger, for eksempel alder, kjønn og distriktet hvor du bor. Vi behandler også opplysninger om avtalene du har inngått med oss, herunder årspremier. Vi behandler også opplysninger om dyrene, for eksempel dyrenavn, art, fødselsdato og rase.
Vi behandler også opplysninger om valg av kommunikasjonskanaler (f.eks. brev og e-poster) og innhold (f.eks. tilbud, kundeundersøkelser, nyhetsbrev) samt opplysninger du har gitt i form av interesse, søknader og kontaktskjemaer. Vi behandler opplysninger hvis du har vært i kontakt med vår kundeservice, og i så fall for hvilken type sak og gjennom hvilken kanal.
Vi samler inn disse opplysningene i vårt markedsføringsregister og bruker dem til å velge hvilke markedsføringsaktiviteter vi skal rette mot deg.
Vi samler inn, og oppdaterer regelmessig, navn og forretningsadresse samt opplysninger om beskyttede personopplysninger fra Folkeregistret via en informasjonsleverandør for å kunne sende deg markedsføringsaktiviteter, invitere deg til arrangementer og sende deg kundeundersøkelser.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer vår behandling av personopplysninger på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for å kunne gi kostnadseffektiv og relevant markedsføring av våre produkter og tjenester til deg, kunne invitere deg til arrangementer og kundeundersøkelser og for å kunne administrere dine kommunikasjonsvalg.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer opplysningene så lenge du er kunde hos oss og i tolv måneder etter at alle dine avtaler med oss har utløpt. Disse opplysningene om deg oppdateres fortløpende under kundeforholdet.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler i denne forbindelse få tilgang til opplysningene som behandles i systemene for Agria.
Vi utleverer navn og personnummer (hvis du har gitt oss nummeret) til leverandøren av offisielle opplysninger, slik at vi kan samle inn opplysninger fra Folkeregisteret.
Direkte markedsføring
Formålsbeskrivelse
Vi behandler personopplysninger om deg for å foreta valg og gi målrettede tips og tilbud via forskjellige kommunikasjonskanaler for å sikre at du mottar riktig mengde markedsføring fra oss og for å følge opp tilbakemeldinger.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Vi behandler opplysningene om deg i vårt interne register for å velge ut forskjellige målgrupper for forskjellige typer markedsføringsaktiviteter basert på hvor interessant en viss aktivitet antas å være for deg og andre i den samme målgruppen. Vi behandler også opplysninger om dyrene, for eksempel dyrenavn, art, fødselsdato og rase.
Vi bruker kontaktopplysningene til å sende deg markedsføring via e-post og til å ringe deg. Dessuten bruker vi personnummeret (hvis du har gitt oss nummeret) for å kunne sende deg relevant markedsføring og kundenummeret for å informere kundeservice om egnede tilbud du kan få når de tar kontakt.
Vi tar hensyn til valg av kommunikasjonskanaler som du har gjort i all markedsføring. For å sikre at vi ikke sender deg for mye markedsføring og for å følge opp effekten av markedsføringen, behandler vi også opplysninger om hvilke markedsføringsaktiviteter du har deltatt i. Forutsatt at du har godtatt informasjonskapsler med e-postleverandøren, vil vi følge opp om du har foretatt deg noe på grunnlag av en e-post fra oss, for eksempel åpnet den eller klikket på en lenke.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer behandlingen av personopplysninger på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne markedsføre våre produkter og tjenester ved å rette relevante tips og tilbud til deg via forskjellige kommunikasjonskanaler, for å sikre at du ikke mottar for mye markedsføring fra oss og for å følge opp svaret.
Behandlingen er for direkte markedsføringsformål og omfatter profilering i form av valg av målgrupper.
Hvis du har godtatt å motta markedsføring i samsvar med lokale markedsføringsbestemmelser, baserer vi behandlingen av personopplysninger på samtykke.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Etter markedsføringsloven har du rett til å avslå direkte markedsføring i én eller flere kommunikasjonskanaler. Du kan gjøre dette ved å kontakte kundeservice eller følge instruksjonene i meldingene du har mottatt.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer opplysninger om hvilke valg av markedsføringsaktiviteter du er inkludert i, og om du har åpnet en e-post og/eller klikket på noen lenker, i opptil tolv måneder.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Når vi sender deg brev, utleverer vi den registrerte adressen din til en databehandler for å kunne skrive ut og sende brevene.
Vi engasjerer en databehandler for å sende nyhetsbrev via e-post som muliggjør dette via databehandlerens programvare for markedsføring via e-post.
Invitere til og administrere kundearrangementer
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personopplysninger for å kunne invitere deg til fysiske eller digitale arrangementer som vi organiserer, for å administrere registreringen og fremmøtet og for å følge opp arrangementet.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Vi behandler navn, kontaktopplysningene som du har gitt oss (adresse, e-postadresse og/eller telefonnummer) og andre opplysninger fra vårt markedsføringsregister for å sende deg og andre i samme målgruppe invitasjoner til arrangementer. Vi behandler de samme opplysningene hvis du registrerer deg for et arrangement direkte via nettstedet vårt, dvs. navn og kontaktopplysninger. Når du velger å registrere deg for et arrangement, behandler vi også opplysninger om alle valg du gjør om arrangementet og om din deltakelse. Vi kan også behandle opplysninger om dyr, for eksempel antall og eventuelt navn.
I noen tilfeller bruker vi disse opplysningene til å kontakte deg etter arrangementet for å gi deg mulighet til å gi oss tilbakemelding om arrangementet. Alle tilbakemeldinger sammenstilles i statistikk for arrangementet.
Hvis du gir opplysninger om matallergier eller andre helserelaterte opplysninger, behandler vi også disse opplysningene for å imøtekomme dine behov.
Når du registrerer deltakelse i et barnearrangement (konkurranse) for barnet ditt, behandler vi også opplysninger om barnets navn, videomateriale og om deltakeren er under 13 år. Hvis barnet er under 13 år, må du fylle ut opplysninger om registrering for arrangementet og sende videomateriale av barnet ditt som dets foresatt. Vi bruker også dine og barnets opplysninger til å sende deg nyhetsbrev med opplysninger om konkurransens varighet. Dine og barnets opplysninger behandles også for å sende ut diplomer og sløyfer etter konkurransen, og for at vi skal kunne vite hvor mye penger vi skal gi til veldedighet.
Vi samler inn, og oppdaterer regelmessig, navn og forretningsadresse samt opplysninger om beskyttede personopplysninger fra Folkeregistret via en informasjonsleverandør eller opplysninger fra Norsk Kennel Klubb (NKK) eller Norske Rasekattklubbers Riksforbund (NRR) for å kunne sende deg markedsføringsaktiviteter, invitere deg til arrangementer og sende kundeundersøkelser.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer vår behandling av personopplysningene dine på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig i vårt markedsføringsarbeid for å kunne invitere deg til arrangementet, administrere registreringen og deltakelsen og følge opp arrangementet.
Behandlingen er for direkte markedsføringsformål og omfatter profilering i form av valg av målgrupper.
Hvis du har godtatt å motta markedsføring i samsvar med lokale markedsføringsbestemmelser, baserer vi behandlingen av personopplysninger på samtykke.
Hvis du gir opplysninger om matallergier eller andre helserelaterte opplysninger, behandler vi også disse opplysningene på grunnlag av ditt samtykke. Du har rett til å trekke samtykket når som helst.
For å ordne registrering for barnearrangementer, herunder motta barnets videomateriale, og for å sende ut nyhetsbrev fortløpende under arrangementet og for eksempel diplomer og sløyfer etterpå for deltakere under 13 år, behandler vi opplysninger om deg og barnet ditt basert på ditt samtykke.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
I samsvar med markedsføringsloven har du rett til å avslå direkte markedsføring i én eller flere kommunikasjonskanaler. Du kan gjøre dette ved å kontakte kundeservice eller følge instruksjonene i meldingene du har mottatt.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer opplysningene som vi samler inn i forbindelse med registreringen for og deltakelsen i et arrangement frem til arrangementet er fullført og alle tilbakemeldinger er innhentet.
Alle tilbakemeldinger er anonymisert og lagret i form av sammenstilt statistikk.
Opplysningene vi samler inn i forbindelse med barnearrangementer, lagres i 30 dager etter at arrangementet er fullført. For visse arrangementer lagrer vi personopplysningene dine i 30 dager etter at arrangementet er fullført for å vite hvor mye penger vi skal gi til veldedighet.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Försäkringsaktiebolaget Agria er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Noen ganger engasjerer vi en databehandler til å sende ut invitasjoner og oppfølginger via e-post og til å behandle rapporter og tilbakemeldinger i nettskjemaer. Databehandleren vil deretter motta opplysninger om deg som er nødvendig for å administrere e-poster og nettskjemaer.
Når vi sender deg invitasjoner i brev, utleverer vi kontaktopplysninger til en databehandler for å kunne skrive ut og sende brevene.
Vi kan engasjere en databehandler til å holde et arrangement. Vi utleverer deretter opplysningene om deg som databehandleren krever for å kunne håndtere besøkenderegistrering, måltidsvalg osv.
Vi engasjerer en databehandler til å administrere utsendingen av diplomer og sløyfer etter fullførelsen av et barnearrangement. I så fall vil vi gi opplysninger om deg og barnet ditt som databehandleren trenger for å kunne sende dette via post.
Vi utleverer navn og personnummer (hvis du har gitt oss nummeret) til leverandøren av offisielle opplysninger, slik at vi kan samle inn opplysninger fra Folkeregisteret.
Administrere kundeundersøkelser
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personopplysninger for å utføre kundeundersøkelser og slik forbedre våre produkter og tjenester.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Vi behandler opplysninger om deg som er i interne register for å velge ut deg og andre i samme målgruppe til undersøkelser og/eller telefonintervjuer.
Hvis vi inviterer deg til en nettundersøkelse, bruker vi e-postadressen til å kontakte deg. For at vi ikke skal kunne knytte svarene til deg personlig, fjerner vi alle identifiserende opplysninger om deg når vi sammenstiller alle deltakernes svar.
Hvis vi ringer for et telefonintervju eller tar kontakt via SMS, bruker vi telefonnummeret til å kontakte deg. For at vi ikke skal kunne knytte svarene til deg personlig, kan vi tilordne svarene dine et tilfeldig serienummer og for øvrig bare notere om du har svart eller ikke.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer vår behandling av personopplysningene dine på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig for at vi skal kunne invitere deg til en undersøkelse, følge opp om du har svart, og sammenstille svarene i statistikk som vi kan bruke til å forbedre våre produkter og tjenester.
Hvis du har godtatt å motta markedsføring i samsvar med lokale markedsføringsbestemmelser, baserer vi behandlingen av personopplysninger på samtykke.
Behandlingen er for direkte markedsføringsformål og omfatter profilering i form av valg av målgrupper.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Etter markedsføringsloven har du rett til å avslå forespørsler om å bli med i kundeundersøkelser siden de utgjør direkte markedsføring. Du kan gjøre dette ved å kontakte kundeservice.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Svarene er anonymisert når de sammenstilles i statistikk, og dette gjøres umiddelbart eller senest 18 måneder etter at undersøkelsen er fullført.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Noen ganger engasjerer vi forskningsselskaper som databehandlere til å gjennomføre en undersøkelse. Databehandlerne vil deretter motta opplysninger om deg som er nødvendig for å ta kontakt og få svar fra deg.
For kundeundersøkelser via e-post engasjerer vi noen ganger en databehandler som sørger for at e-posten sendes via databehandlerens programvare for markedsføring via e-post.
Følge opp markedsføringen
Formålsbeskrivelse
Vi behandler personopplysninger for å følge opp markedsførings-, rådgivnings- og salgsaktiviteter for kontinuerlig å forbedre tilbud og kundekommunikasjon og for å kunne følge opp salgsresultater fra individuelle rådgivere/forsikringsagenter og utarbeide provisjonsdokumentasjon.
Vilka uppgifter behandlas och hur?
Når vi følger opp effekten av våre markedsføringsaktiviteter, utarbeider vi statistikk over hvor mange kunder som har opptrådt på ønsket måte som følge av en aktivitet, og sammenligner dette med handlingene til kunder som ikke var en del av aktiviteten. Vi behandler deretter kundenummer, hvilken aktivitet du var en del av målgruppen for, om du ba om et tilbud eller undertegnet en avtale en viss tid etter aktiviteten og – hvis e-post er benyttet – om du åpnet den og klikket på en lenke. Vi følger også opp for å se om aktivitetene fører til at du reserverer deg mot direkte markedsføring.
Når vi følger opp salgsresultater fra våre rådgiveres/forsikringsagenters individuelle rådgivnings- og salgsaktiviteter og utarbeider provisjonsdokumentasjon, behandler vi kundenummer, rådgivnings- og salgsaktivitetenes dato og formål, tilbud og undertegnede avtaler.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer vår behandling av personopplysninger på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig, slik vi kan følge opp markedsførings-, rådgivnings- og salgsaktiviteter, kontinuerlig forbedre tilbud og kundekommunikasjon, følge opp salgsresultatene til individuelle rådgivere/forsikringsagenter og utarbeide provisjonsdokumentasjon på en sammenhengende og kostnadseffektiv måte.
Behandlingen av opplysningene for oppfølgings- og provisjonsgrunnlag er nødvendig for å oppfylle våre rettslige forpliktelser i samsvar med bokføringsloven (LOV-2004-11-19-73).
Behandlingen er for direkte markedsføringsformål.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
I forbindelse med sammenstillingen av dokumentasjonen som kreves for at vi skal kunne følge opp våre aktiviteter, noe vi gjør umiddelbart etter aktiviteten eller senest 1 måned etter aktiviteten, sletter vi alle personopplysninger om deg.
Vi lagrer opplysningene for oppfølgings- og provisjonsdokumentasjon for våre rådgivere/forsikringsagenter i sju år pluss det inneværende året i samsvar med bokføringsloven (LOV-2004-11-19-73).
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Eksterne rådgivere/forsikringsagenter som vi samarbeider med, har tilgang til respektive rapporter og dokumentasjon som viser opplysninger om deg og tilbudene og avtalene.
For analyse og oppfølging
Personopplysningene dine brukes som grunnlag for ulike statistiske risikoberegninger som forsikringsselskapene er forpliktet til å utføre. Dataene brukes også til å utarbeide rapporter og følge opp aktivitetene våre av kommersielle årsaker. Klikk på hver enkelt behandling nedenfor for å lese mer om dem.
Beregne forsikringsrisikoer
Formålsbeskrivelse
Vi behandler personopplysninger for å kunne foreta statistiske beregninger av risikoen for forskjellige typer krav, slik at vi kan sette en pris på forsikringsprodukter, fastsette reservasjoner og beregne behovet for gjenforsikring.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
Kontraktsopplysningene i forsikringskontrakter samt opplysninger om skade/sykdom i krav og oppgjør av krav ved skade/sykdom hos dyret (men ikke opplysninger i vedlegg, for eksempel helseerklæringer og bilder) danner grunnlaget for de statistiske beregningene vi foretar for å kunne beregne hvor sannsynlige og kostbare (risikable) forskjellige typer krav er. Vi bruker ikke direkte identifiserbare opplysninger om deg i beregningene.
De statistiske beregningene danner grunnlaget for prisingen av forsikringsprodukter (såkalte premiesatser), behovet for reserver i vårt regnskap og behovet for gjenforsikring.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer vår behandling av personopplysninger på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig, slik at vi kan foreta statistiske beregninger av risikoen for forskjellige typer krav og dermed kan sette en pris på forsikringsprodukter som står i forhold til de faktiske forsikringsrisikoene. Den er også nødvendig for å fastsette reserve og gjenforsikring, som kreves for å sikre at virksomheten vår opprettholder en god finansiell stilling og oppfyller krav til risikostyring i forsikringsvirksomheten.
Behandlingen av opplysninger om dyrets helse er nødvendig for å fastsette, utøve og forsvare rettslige forpliktelser.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi behandler opplysninger om forsikringsavtaler og -krav for disse formålene så lenge det foreligger en forsikringsforpliktelse for forsikringsproduktet.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.
Länsförsäkringar AB engasjeres som databehandler for å beregne krav til reserver i regnskapet vårt og for å beregne gjenforsikring. Länsförsäkringar AB kan dermed få tilgang til opplysningene som er behandlet i beregningene.
Länsförsäkringar AB tilbyr støtte med administrasjon, utvikling, testing og support for våre IT-systemer. Länsförsäkringar AB kan som databehandler i denne forbindelse få tilgang til opplysningene som behandles i systemene for Agria.
Følge opp og analysere virksomheten vår
Formålsbeskrivelse
Vi behandler dine personopplysninger for å kunne utarbeide statistikk og rapporter og på denne måten kunne følge opp og analysere hvordan virksomheten, omsetningen og kundegrunnlaget vårt utvikler seg.
Hvilke opplysninger behandler vi og hvordan?
For å kunne utarbeide statistikk, rapporter og analyser på grunnlag av innsamlede opplysninger behandler vi opplysninger om deg, for eksempel kundenummer, alder, rabattnivå og kommunen og byen du tilhører. Dessuten behandler vi opplysninger om dine forsikringsforpliktelser hos oss, for eksempel avtalenummer, produkt, årspremie, datoer for forskjellige hendelser (fornyelse og opphør) samt om dyret (dyrets art og rase).
Vi utarbeider også visse beregninger eller sammendrag om deg som kunde, for eksempel hvor lenge du vært kunde, hvor mange avtaler du har, og hvor mye alle avtalene er verdt. Dette sammenligner vi med andre kunder.
Alle opplysningene bruker vi deretter i statistikk, rapporter og analyser, slik at vi kan følge opp driften i forskjellige dimensjoner og utvikle virksomheten.
Rettslig grunnlag og dine rettigheter
Vi baserer vår behandling av personopplysninger på en såkalt berettiget interesse. Behandlingen er nødvendig, slik at vi kan følge opp hvordan virksomheten, omsetningen og kundegrunnlaget vårt utvikler seg.
Dine rettigheter etter EUs personvernforordning.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi behandler opplysningene for dette formålet i ti år for å kunne se trender over tid.
Når kundeforholdet avsluttes, fjerner vi alle forbindelser til deg som person fra de statistiske registrene.
Behandlingsansvarlige, databehandlere og andre mottakere
Agria Dyreforsikring er behandlingsansvarlig for personopplysningene.